Rehvirõhu kontrollimine
MIKS ON REHVIRÕHK OLULINE?
Rehvirõhk mõjutab sõiduki juhitavust, manööverdusvõimet, pidurdamist ja kütusesäästlikkust – kõike, mis peab olema teile usaldusväärne. Lisaks kulub vale rõhuga rehv kiiremini ja võib teid ohtu seada.
Turvalise sõidu alustalaks on sõiduki rehvide korrasolek. Tänapäeva sõidukirehvide loomisel peetakse silmas eelkõige turvalisust ning rehvidega kaasnevate eeskirjade ja nõuannete eiramine viib vaid varakult kraavi. Üksnes õige rehvi seisukord lubab juhil nautida oma sõidukile omast turvalisust, manööverdamisvõimet ja jõudlust.
Auto rehvide sõidukorras tuleb veenduda regulaarselt enne igat sõitu ning kuigi rehvirõhku ning mustri sügavust on raske peale vaadates hinnata, on sõiduks kõlbmatu rehv silmaga äratuntav.
Õige rehvirõhk tagab auto parema juhtimisvõime ja efektiivsema kütusekulu ning vähendab rehvi kulumise kiirust. Igapäevase sõitmise puhul tuleks rehvirõhku kontrollida vähemalt 2 korda kuus ehk iga teise nädala järel.
Rehvi soovitatud rõhku saab lugeda auto juhi ukse lukustuskoha siseküljel olevalt sildilt või auto kasutusjuhendist.
KUIDAS KONTROLLIDA REHVIRÕHKU
- Kasutage manomeetrit. Ostke omale isiklik või kasutage kohaliku töökoja oma.
- Mõõtke rehvirõhku külmade rehvidega, kuna rehvid soojenevad sõites ja see võib mõjutada näitu. Tehke seda kohe hommikul.
- Keerake ventiilikork lahti ja asetage manomeeter ventiili peale. Ärge muretsege, kui kuulete veidi sisinat – see on täiesti normaalne.
- Vaadake manomeetri näitu ja võrrelge seda rehvi jaoks soovitatud rõhuga.
- Vajaduse korral pumbake rehvi, kasutades isiklikku kompressorit või sõites kohalikku töökotta.
- Kontrollige uuesti rehvirõhku manomeetri abil ja võrrelge seda tootja andmetega, kuni saavutate õige rehvirõhu.
- Paigaldage ventiilikorgid rehvidele tagasi.
- Tehke seda iga rehvi puhul. Kui rehvirõhk langeb liiga palju, paluge töökojast abi – see võib tuleneda halvasti paigaldatud velgedest või vigasest ventiilist.
Kommentaarid
Postita kommentaar