Pidurisüsteemist
Pidurisüsteem on vajalik auto peatamiseks, mis põhineb auto kineetilise energia muutmisel soojusenergiaks läbi liikuvate osade omavahelise hõõrdumise. Tänapäeva autodel on iga ratta juures ühtne hüdrauliline süsteem, mis käivitab piduri ning, mida saab kontrollida piduripedaali vajutusega.
Sõiduautodel kasutatakse kahte liiki pidureid: ketaspidureid ja trummelpidureid.
Ketaspiduril surutakse piduriklotsid vastu piduriketast ning nendevahelise hõõrdejõu tõttu hakkab auto kiirust vähendama. Antud piduri kuumenemisel suureneb selle efektiivsus, sest piduriketas paisub ja pressib seetõttu tugevamini piduriklotside vastu. Ketaspiduri üks põhikomponent on piduriketas, mis on fikseeritud ratta külge ning sealjuures aitab pidurdada ja hajutada piduriklotsidega hõõrdumisel tekkivat soojusenergiat. Tähtsaim ketaspiduri osa on pidurisadul, sest see majutab süsteemi, millest tekib pidurdusmoment. Pidurisadulas surub hüdrauliline rõhk läbi pidurivoolikute sadulas olevaid kolbe või kolbi, mis pressivad piduriklotsid piduriketta vastu ja auto hakkab aeglustuma. Ketaspidurid on tavasõidukites enim kasutusel olevad pidurid.
Trummelpidur on velje külge trumli sisse ehitatud pidurdusmehhanism. Antud piduril surub pidurivedelik trumlis oleva silindri kolbi. Nii liigub kolb väljapoole ning liigutab piduriklotsid piduritrumli sisekülje vastu. Tekkinud hõõrdejõu tõttu hakkab auto aeglustuma.
Trummelpidur on velje külge trumli sisse ehitatud pidurdusmehhanism. Antud piduril surub pidurivedelik trumlis oleva silindri kolbi. Nii liigub kolb väljapoole ning liigutab piduriklotsid piduritrumli sisekülje vastu. Tekkinud hõõrdejõu tõttu hakkab auto aeglustuma.
Kommentaarid
Postita kommentaar