Jahutussüsteem
Sisepõlemismootori pealmine probleem on selle ebaefektiivsus põlemisest ja plahvatusest saadud energia rakendamisel, keskmise tänapäeva bensiinimootori energiaefektiivsus on vaid 25-30%. Mootori säästmiseks ja ülekuumenemise takistamiseks on loodud jahutussüsteem.
Jahutussüsteem hajutab mootoris tekkivat soojust ja hoiab mootorit optimaalse temperatuuri juures. Jahutussüsteem on üks lihtsamaid süsteeme autos ja koosneb järgnevatest osadest:
Jahutussüsteem hajutab mootoris tekkivat soojust ja hoiab mootorit optimaalse temperatuuri juures. Jahutussüsteem on üks lihtsamaid süsteeme autos ja koosneb järgnevatest osadest:
- Veepump- tsirkuleerib jahutusvedeliku radiaatorist läbi mootori ja tagasi radiaatorini, kus seda jahutatakse.
- Radiaator- kogumik õhukestest metallkanalitest, mida läbib õhk, et jahutada kanalites olevat jahutusvedelikku.
- Termostaat- reguleerib jahutusvedeliku voolamist läbi mootori, st kui mootor on külm, siis termostaat on suletud ja jahutusvedelik on väikesel ringil ning kui mootor soojeneb, siis termostaat avaneb ja jahutusvedelik läheb suurele ringile.
- Voolikud- läbi eri voolikute ehk lõdvikute läheb jahutusvedelik radiaatorist veepumpa ja siis mootorist radiaatorisse.
- Jahutusvedelik- tavaliselt segu veest ja etüleenglükoolist, mis ringleb mootoriplokis läbi kanalite võrgustiku, mida nimetatakse jahutussärgiks.
- Katkine/mõranenud voolik või radiaator
- Kulunud või riknenud hammasrihm/hammasrihma vahetus
- Vigane jahutusradiaatori/paisupaagi kork
- Veepumba rike
- Silindripea tihendi läbi kulumine
Kommentaarid
Postita kommentaar